ПРОПОВІДЬ КЛІРИКА СВЯТО-МИКОЛАЇВСЬКОГО ХРАМУ НА БАБУРЦІ ІЄРЕЯ ЮРІЯ ЮФИМЧУКА НА СВЯТО СВЯТОГО ДУХА

ПРОПОВІДЬ КЛІРИКА СВЯТО-МИКОЛАЇВСЬКОГО ХРАМУ НА БАБУРЦІ ІЄРЕЯ ЮРІЯ ЮФИМЧУКА НА СВЯТО СВЯТОГО ДУХА
Слава Ісусу Христу дорогі браття і сестри у Христі! Всіх вас вітаю зі святом, на честь Святого Духа! Як би не хотілося сказати одразу про все, що несе в собі це свято, можна повідати лише малесеньку частинку з того, що Дарує нам Господь, звершивши справу нашого спасіння! Вказуючи нам шлях до Свого царства, Він відкривається нам через  Святе Писання, веде нас від істин віри, які ми можемо прийняти розумом, до пізнання Його усім нашим єством, а це може бути осягнуто людиною, лише життям у Церкві.
 Запозичуючи думки  В.М. Лоського з його праці – «Містичне богослів’я», а також думки святих отців, поглянемо на ту єдність, яку ми отримуємо в Церкві через Ісуса Христа і Третю Іпостась Святої Трійці – Святого Духа.
 Бачачи це єдинство Церкви Св. Іоан Золотоустий запитує себе: «Що це значить? Те, що Христос одних і інших, близьких і далеких, зробив одним тілом, тілом, так що той, хто живе в Римі вважає своїми членами індійців. Що може зрівнятися з цим зібранням? А глава всіх –  Христос».  В цьому і полягала суть «очолювання» світу і всієї природи людиною – Адамом, який мав з’єднати з Богом весь тварний космос. Нині Христос, Новий Адам, звершує це очолення. Як Глава Свого Тіла, Він стає Іпостассю цього тіла, зібраного «від кінців землі». В Ньому сини Церкви являються членами Його Тіла. Цей «єдиний організм» у Христі, єдиний за своєю оновленою природою, є новим тілом людства, яке вміщує в собі безліч людських іпостасей: «Ми стаємо одним Тілом в Христі споживаючи Його Плоть». (Св. Кирило Олександрійський)
 Діло Христа стосується людської природи, яку Він очолює в Своїй Іпостасі. Діло ж Святого Духа стосується людських особистостей, звернене до кожного з них окремо. Святий Дух подає в Церкві людським іпостасям повноту Божественності окремим, особистісним чином, підлаштованим до кожної людини як особистості, створеній за образом Божим. Св Василій Великий говорить, що Дух Святий є «Джерелом світла», якого не стає менше через множинність причасників». Діло Христа єднає людей, діло Духа відрізняє їх один від одного. Христос творить єдинство Свого містичного Тіла Святим Духом, Дух же Святий подається людським особистостям Христом.
 Миколай Кавасила, встановлюючи аналогію між створенням людини і відновленням нашої природи Христом, що створює Свою Церкву, говорить: « Він відтворив нас не з тієї суміші, з якої створив; там створив, взявши землі, а цього разу дарував особисте тіло і подаючи життя, не душу, що знаходиться в єстві, зробив кращими, виливаючи кров Свою в серця тих, що приймають таїнство , народжує в них Своє життя. Тоді вдихнув, говориться, дихання життя, тепер же подає нам Духа Свого». Святих Дух оселяючись в нас, робить нас оселею Пресвятої Тройці, оскільки Отець і Син нероздільні з Духом Святим. Зішестям Святого Духа Свята Тройця живе в нас і дає нам обоження, подаючи нам Свої нетварні енергії, Свою славу, Своє Божество, те предвічне світло, до якого ми повинні долучитися. Це не може бути неявним, як говорить Симеон Новий Богослов, Дух Святий, це царське помазання, яке є на Христі і на всіх християнах, покликаних царювати з Ним в майбутньому віці. Церква – це середовище, в якому в теперішньому житті звершується єднання з Богом, тому грецькі отці часто уподібнюють її земному раю. Тут тварне знову єднається з нетварним. Вся справа нашого спасіння  відбувається завжди дією Всієї Тройці: з волі Отця, через Сина в Дусі святому.
 Так і світ створений, і все домобудівництво нашого спасіння звершувалось Сином з волі Отця, а нині наше освячення відбувається Святим Духом через церковні таїнства.
Ієрей Юрій Юфимчук