СВЯТО П’ЯТИДЕСЯТНИЦІ У СВЯТО-ТРОЇЦЬКОМУ КАФЕДРАЛЬНОМУ СОБОРІ М. ЗАПОРІЖЖЯ

СВЯТО П’ЯТИДЕСЯТНИЦІ У СВЯТО-ТРОЇЦЬКОМУ КАФЕДРАЛЬНОМУ СОБОРІ М. ЗАПОРІЖЖЯ

Сьогодні 16 червня на п’ятдесятий день після Пасхи Свята Православна Церква відзначає Велике двонадесяте свято Сходження Святого Духа на апостолів, яке в народі ще називають Трійцею або П’ятидесятницею.

Зішестя Святого Духа на апостолів відзначається Православною Церквою, як одне з найбільших свят, на п`ятдесятий день після Великодня (тому що Дух Святий зійшов на п`ятдесятий день після Воскресіння Ісуса Христа) і тому називається П`ятдесятницею, чи днем Тройці, бо з цього дня розкрилася світові дія всієї Пресвятої Тройці, і люди навчилися поклонятись і прославляти три лиця єдиного Божества: Отця, і Сина, і Святого Духа.У це свято заведено прикрашати храми і свої доми зеленню, а під час богослужіння стояти з квітами, виявляючи цим нашу радість і вдячність Богу за те, що Він Своїм Святим і Животворчим (тим, що дає життя) Духом оновив людей, народив їх (через хрещення) в нове життя (квіти і зелень – знак життя). Наступний день після свята Тройці називається Днем Святого Духа і присвячений прославленню Святого Духа.

Це свято є особливим в житті Запорізької єпархії Української Православної Церкви (Православної Церкви України), адже в цей день свій храмовий празник відзначають клірики та громада Свято-Троїцького кафедрального собору м. Запоріжжя.

В цей святковий день Божествену Літургію святителя Іоана Золотоустого у Соборі Святої Трійці очолив Преосвященніший Фотій, єпископ Запорізький і Мелітопольський у співслужінні духовенства собору.

Після закінчення Літургії, за традицією, Його Преосвященством разом з кліриками кафедрального собору була звершена вечірня в кінці якої архієрей виголосив коліноприклонні молитви, як цього потребує устав Православної Церкви.

Після закінчення Богослужіння клір разом з мирянами вийшли на двір храму, де був звершений чин освячення зілля.

Сотні людей в цей день прийшли до церкви, щоб піднести свої молитви до Бога, освятити свіжезбиране зілля та освятитись самим. Зілля, яким прикрашається храм і яке приносять з собою люди символізує не лише життя, а розквіт, розквіт Церкви Христової, адже саме після зішестя Святого Духа на апостолів починається проповідь учнів Христових та апостолів від 70-ти по всьому відомому тоді світу в наслідок чого починається ріст Церкви та зростає кількість християн, які увірували та визнавали Христа Сином Божим.

Зходження Небесного Утішителя стало завершенням того, що започаткував сам Христос – разом з апостолами людство стало спроможним до засвоєння тих Божественних дарів, які обіцяв Отець Небесний вибраному народу, які звіщав Син Божий, які приніс Дух Святий.

Зішестя Святого Духа для перших християн було такою радісною, урочистою й важливою подією, що цей празник вважався рівним празникам Пасхи і Христового Різдва. Св. Іоан Золотоустий у проповіді говорить: «Преласкавий Бог сьогодні наділив нас великими дарами, що їх тяжко висловити словами. Тому всі разом радіймо й, радіючи, славімо нашого Бога…Бо що з того, що належить до нашого спасіння, не було нам дане через Св. Духа? Він нас звільнив з неволі, покликав до свободи, нас адоптував. З цього джерела випливають пророцтва, ласки, зцілення і все інше від Нього, чим Церква звикла прикрашатися».

Свято Зішестя Святого Духа називають найчастіше Днем Святої Трійці – в момент сходження Святого Духа на апостолів відкрилася незбагненна тайна третьої особи Пресвятої Трійці і вчення Ісуса Христа про Триєдиного Бога досягло довершеної ясності і повноти. Тому цей день здавна став вважатися днем народження Церкви Христа Спасителя, сотвореної не людськими тлумаченнями і роздумуваннями, але Божественною благодаттю.